Wiele warsztatów samochodowych zajmuje się zakładaniem konstrukcji umożliwiających ograniczenie kosztów związanych zakupem paliwa. Nie każdy jednak posiada niezbędne uprawnienia, przez co montaż LPG może skończyć się awarią. Nie w każdym bowiem aucie można zamontować konkretną generację instalacji gazowej. Znający się na rzeczy fachowcy będą w stanie sprawdzić auto i zaproponować konkretny wariant.
Jednym z najnowocześniejszych rozwiązań jest LPG do bezpośredniego wtrysku. Na pierwszy rzut oka to rozwiązanie może wydawać się niemożliwe, jednak w rzeczywistości daje świetne efekty. Polega bowiem na wtłaczaniu gazu w fazie lotnej własnym wtryskiwaczem, a także niewielkiego dodatku benzyny przy pomocy fabrycznych elementów. Co ważne ilości wykorzystywanego paliwa są minimalne, co nie wpływa znacznie na koszty związane z eksploatacją auta. Jest ono niezbędne przede wszystkim do chłodzenia całego układu – w przeciwnym razie doszłoby do przegrzania instalacji.
Niewątpliwym atutem proponowanych instalacji gazowych do bezpośredniego wtrysku jest niewątpliwie świetne współgranie z fabrycznym silnikiem. W rezultacie minimalizuje się ryzyko częstych awarii.
Istnieje kilka rodzajów tego typu konstrukcji:
-
dotrysk LPG
– zużywa gaz oraz benzynę – LPG jest głównym paliwem zasilającym pojazd, a benzyna stanowi chłodziwo zabezpieczające konstrukcję przed przegrzaniem, najczęściej proporcje rozkładają się w ten sposób, że gaz stanowi ok. 90%, a benzyna ok. 10%; w tym przypadku montaż LPG zwraca się po około 30 tys. km,
-
wtrysk bezpośredni
– silnik zasilany jest wyłącznie gazem w stanie ciekłym; jest on wtryskiwany elementami fabrycznymi co niweluje ryzyko przegrzania; w tym przypadku jednak należy w odpowiedni sposób przerobić konkretne elementy silnika, w tym przede wszystkim pompę wysokiego ciśnienia paliwa; montaż zwraca się po około 62 tys. km, jest to więc stosunkowo drogie przedsięwzięcie,
-
wtrysk bezpośredni i dotrysk LPG
– jest to najnowocześniejsze rozwiązanie pośrednie, wykorzystujące wyłącznie gaz; w kolektorze ssącym montuje się wtryskiwacze, a do fabrycznego układu paliwowego podłącza się również gaz; według przeprowadzonych testów koszty instalacji zwrócą się po przejechanych ok. 42 tys. km.
Jak widać w powyższych opisach, tego typu konstrukcje są zaawansowanymi technologiami, które nie wymagają aż tak wielkich zmian w fabrycznych silnikach. Należy jednak zwrócić uwagę na to, aby była ona założona z jak największą dokładnością.
W naszej firmie proponujemy montaż oraz serwis LPG w Warszawie. Posiadamy nie tylko wszystkie niezbędne certyfikaty i pozwolenia, ale także bogate doświadczenie zarówno w zakresie zakładania, jak i serwisowania konstrukcji.