LPG do bezpośredniego wtrysku

Wiele warsztatów samochodowych zajmuje się zakładaniem konstrukcji umożliwiających ograniczenie kosztów związanych zakupem paliwa. Nie każdy jednak posiada niezbędne uprawnienia, przez co montaż LPG może skończyć się awarią. Nie w każdym bowiem aucie można zamontować konkretną generację instalacji gazowej. Znający się na rzeczy fachowcy będą w stanie sprawdzić auto i zaproponować konkretny wariant.

Jednym z najnowocześniejszych rozwiązań jest LPG do bezpośredniego wtrysku. Na pierwszy rzut oka to rozwiązanie może wydawać się niemożliwe, jednak w rzeczywistości daje świetne efekty. Polega bowiem na wtłaczaniu gazu w fazie lotnej własnym wtryskiwaczem, a także niewielkiego dodatku benzyny przy pomocy fabrycznych elementów. Co ważne ilości wykorzystywanego paliwa są minimalne, co nie wpływa znacznie na koszty związane z eksploatacją auta. Jest ono niezbędne przede wszystkim do chłodzenia całego układu – w przeciwnym razie doszłoby do przegrzania instalacji.

Niewątpliwym atutem proponowanych instalacji gazowych do bezpośredniego wtrysku jest niewątpliwie świetne współgranie z fabrycznym silnikiem. W rezultacie minimalizuje się ryzyko częstych awarii.

Istnieje kilka rodzajów tego typu konstrukcji:

  • dotrysk LPG

    – zużywa gaz oraz benzynę – LPG jest głównym paliwem zasilającym pojazd, a benzyna stanowi chłodziwo zabezpieczające konstrukcję przed przegrzaniem, najczęściej proporcje rozkładają się w ten sposób, że gaz stanowi ok. 90%, a benzyna ok. 10%; w tym przypadku montaż LPG zwraca się po około 30 tys. km,

  • wtrysk bezpośredni

    – silnik zasilany jest wyłącznie gazem w stanie ciekłym; jest on wtryskiwany elementami fabrycznymi co niweluje ryzyko przegrzania; w tym przypadku jednak należy w odpowiedni sposób przerobić konkretne elementy silnika, w tym przede wszystkim pompę wysokiego ciśnienia paliwa; montaż zwraca się po około 62 tys. km, jest to więc stosunkowo drogie przedsięwzięcie,

  • wtrysk bezpośredni i dotrysk LPG

    – jest to najnowocześniejsze rozwiązanie pośrednie, wykorzystujące wyłącznie gaz; w kolektorze ssącym montuje się wtryskiwacze, a do fabrycznego układu paliwowego podłącza się również gaz; według przeprowadzonych testów koszty instalacji zwrócą się po przejechanych ok. 42 tys. km.

Jak widać w powyższych opisach, tego typu konstrukcje są zaawansowanymi technologiami, które nie wymagają aż tak wielkich zmian w fabrycznych silnikach. Należy jednak zwrócić uwagę na to, aby była ona założona z jak największą dokładnością.

W naszej firmie proponujemy montaż oraz serwis LPG w Warszawie. Posiadamy nie tylko wszystkie niezbędne certyfikaty i pozwolenia, ale także bogate doświadczenie zarówno w zakresie zakładania, jak i serwisowania konstrukcji.